tiistai 7. kesäkuuta 2016

Hiljaista kasvua

"Älä luule, että voit ohittaa sen, mikä sinuun kasvaa kun on hiljaista." ~ Kristiina Wallin
Minuun on taas alkanut kasvaa tarinoita. Eihän se koskaan kunnolla loppunut, vaikka kirjoittaminen jäikin pitkälle tauolle. Olen löytänyt taas sen levollisuuden tilan, jonka tarvitsen kirjoittaakseni. Vaikutan asioihin, joihin voin vaikuttaa ja se yksinään antaa mielenrauhaa.

En editoi tällä hetkellä, sillä tarvitsen nimenomaan uutta tekstiä. Sainkin loistavan tilaisuuden kirjoittaa uutta Vaskikirjojen kirjoituskutsusta goottilaisten novellien antologiaan. Päätin että kirjoitan novellin jos saan siihen hyvän idean. Idea otti minut valtaansa aika nopeasti.

Tiedä sitten tuleeko tästä sellaista novellia kuin tarkoitus. Pääasia, että ylipäätään kirjoitan.

Olen kaivannut sitä levollisuutta, jonka kirjoittaminen tuo. Ideointivaiheen ja raakatekstin tuottaminen on parhaimmillaan rentouttavaa puuhaa, mielekäs paikka, johon ajautua kiireenkin keskellä.

Goottinovelliin kertynyt nopeasti 10 sivua tekstiä. Siinä on minulle harvinainen minä-kertoja ja ihania sanallisia darlingseja, joita minun ei tarvitse vielä poistaa. On kuin hoivaisin salaista puutarhaa kesän lämmössä.

Juuri nyt kaikki on kuten pitääkin.

2 kommenttia:

  1. Hei! Sinulle on haaste blogissani. :) http://lilianalento.blogspot.fi/2016/06/kirjahaaste.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi harmi, kun ehdin tehdä jo tämän pari viikkoa sitten. :(

      Poista