keskiviikko 23. joulukuuta 2015

Mahdoton joululahjatoivelista

Sain Kirjainunelmia blogista hauskan haasteen, jossa listataan 3-5 älytöntä joululahjatoivetta. Siis sellaista, jota ei tosielämässä voi saada (tai ainakaan ilman miljoonia).


1. Kissatorni

Olen ollut lapsesta saakka mieletön kissafani. Allergiat, huonot elämäntilanteet jne. ovat kuitenkin estäneet kissojen hommaamisen. Tämän vuoksi unelmoin kissatornista, vähän samaanmalliin kuin Gormenghastin kreivitär Gertrudella on palatsissaan kissahuone. Kissatornissa kissat saisivat olla omissa oloissaan, mutta tulisivat tietenkin tervehtimään vierailijoita karvattomalle sohvalle.

(Tiedän jo tulevien kissojeni nimetkin... sitä ihmettä odotellessa!)


2. Kirjasto 

Uneksin myös omasta kirjastosta. Sellaisesta Kaunotar ja Hirviö-tyylisestä kirjastosalista, jossa on korkeat hyllyt ja siirreltävät portaikot. Pelkään tosin, että tekisin kirjastolle The Mummyn Eviet. O.o'

Mutta ainakin olisi tekemistä, kun voisin järjestellä kauniita kirjoja, eikä tarvitsisi pinota niitä sinne sun tänne ja aina olisi tilaa uusille kirjoille ja kaikki voisi olla tallessa omassa hyllyssä.


3. Ammattimainen Editoija

Välillä tuntuu, että olen oikeasti unohtunut asumaan laavatunneliin, sillä tämä editointi ei koskaan lopu! Ammattimainen Editoija voisi hoitaa homman puolestani. Lueskella kässäriä ja kääntyä aina välillä puoleeni, katsoa säälivästi ja sanoa, "Ei kai me tätä jätetä tänne? Mitä sä oikein ajattelit?"

Ja vastaisin huokaisten, "Joo ei, poista poista poista. Olin heikko!"

Tai

"En nyt oikein tiedä tästä sun päähenkilöstä. Ja mikä tää sun puupakkomielle on? Voisitko kirjoittaa välillä selkokielellä? Kuule, ehkä tää kirjoittamishomma ei oikein suju sulta. Mitä jos mää kirjoitan ja laitetaan sitten vaan sun nimi alle? Tulee vähemmän huonoa pseudofanfikkiä."

O.O'

Koska ollaan niin lähellä joulua, en haasta muita. ;)

(Tämä on kuulemman ainoa huonekasvi, joka selviää käsissäni. O.O)

Hauskaa joulua kaikille lukijoille!

4 kommenttia:

  1. Eikä! Kissatorni kuulostaa mahtavalta (minäkin kissa-allerginen)! Ensimmäisenä minula tuli siitä mieleen Kissojen valtakunta -leffa, kunnes luin loppuun. :D
    Ammattimainen editoija olisi kyllä niin kätevä! Toisaalta taas editointi on mielenkiintoista, mutta samalla ei jaksaisi ajatella kaikkea koko ajan. Lähinnä kyllä omaa laiskuutta minun kohdallani. Olen vasta tänä vuonna alkanut ymmärtää editointia ja kaikkea sitä, mitä siihen oikeastaan kuuluu.

    Hyvä joulua myös sinne! ^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Fanitan kyllä myös Kissojen valtakuntaa, joten ei huono mielleyhtymä! :D

      Editointiprosessi on ollut yllättävän pitkä ja raskas ja näin vuoden jälkeen alan olla aika kyllästynyt tähän kässäriin. Onneksi ei ole enää paljoa tällä erää jäljellä. Noin yleisellä tasolla kyllä pidän editoinnista enemmän kuin kokonaan uuden tekstin kirjoittamisesta.

      Poista
  2. Siis mä en pääse yli tästä kissa-asiasta. KISSAFANI?! Miten mä en ole tiennyt tätä? Oonko mä tiennyt tän, olenko mä vaan unohtanut tän? Siis mitä täällä tapahtuu?! Mä olen kuvitellut koko tän ajan, ettet lämpene oikein millekään eläinkunnalle, paitsi ehkä hyvinkäyttäytyville chihuille... XD Mä vaadin myöskin saada tietää ne nimet! MINKÄ NIMISIÄ NE OLISI?!?!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En muista kyllä salailleeni tätä? Kissat on cool. Ne eivät tarvitse ihmisiä kuin palvelemaan ja palvomaan. Kissat olisi Myrtti ja Chili. XD

      Poista