torstai 24. tammikuuta 2013

Vuosituhannen Rakkaustarina

Rahku ja Möllötin uskovat vielä tosirakkauteen.

Yritän kirjoittaa Ursulaa. Ideani ei selvästi ole vielä hahmottunut tarpeeksi, mutta olen menossa oikeaan suuntaan. Lueskelin myös suomalaisia spefinovelleja aikaisemmista Ursuloista ja Kultakuoriaisesta. En olekaan tajunnut miten paljon Suomessa on verkkojulkaisuja spefille. Tämähän on todella hienoa!

Mutta kertoisiko joku minulle millaista on hyvä romantiikka?

Ja tarvitseeko chick litiä kirjoittaa ensimmäisessä persoonassa?

Ei minulla muuta! ;)

12 kommenttia:

  1. Minulla on yksi teksti kolmanessa persoonassa, joten oletan että saa.

    Romantiikkaa minulla on liian vähän, stressiä senkin edestä. Tsemppiä novelliisi! Ja tuo norsu on hyvin hurmaava.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ole lukenut chick littiä, mutta minulla on sellainen mielikuva, että suuri osa on kirjoitettu 1.persoonassa. En ole itse sen fani. Tai siis tykkään lukea sitä, mutten kirjoittaa.

      Eikös romantiikka ole stressaavaa? Varsinkin kaikki soudan-huopaan suhteet? Eli ehkä se stressi on ihan aiheellista ;)

      Norsu on skelanimal. Niitä mainostettiin joskus lauseella "because dead animals need love too". Olin ihan myyty <3

      Poista
    2. En tiedä. Riippuu? Ilmeisesti. :D

      Skelanimal, aivan, miksi niitä ei ole Suomessa!

      Poista
  2. Saa, miksei saisi? Ei kai minkään genren vaatimus ole minämuotoja. Paitsi ehkä päiväkirjaromaanin. xD

    Minulla on pelkästään stressiä.

    Tuo norsu! Mahtava!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmmm... olen huono kirjoittamaan 1.persoonassa, siksi yritän oikeuttaa yritykseni kirjoittaa tätä 3. persoonassa. Mutta hyvä jos se on sallittua!

      Voi ei. Liikaa deadlineja yhtäaikaa? Päätin etten edes harkitse mitään kilpailua, jossa ei ole vähintään 2kk aikaa.

      Joo, Möllöttimellä on myös kisu sisko, joka päivystää työpaikallani. Nämä ovat niitä allergikkojen vaihtoehtoja oikeille eläimille ;)

      Poista
    2. Minulla on aivan liikaa deadlineja suhteessa vapaa-aikaani.

      Minä taas olen huono kirjoittamaan kolmannessa persoonassa. :)

      Kisu! Ihanaa! Minä esittelen norsulaumani blogissa vielä, päätin että aloitan pehmonorsuistani, joita on huomattavasti vähemmän kuin muita elefanttejani.

      Poista
    3. Ehkä sinäkin tarvitset sen saunakaljan?

      Ja niitä norsuja on jo odotettu! :D

      Poista
    4. Ehkä joo. Harmi kun ei ole edes saunavuoroa. xD

      Ne ovat tulossa! Yksikään ei kyllä ole tuollainen kuin tuo skeletonnorsu.

      Poista
  3. Minä kirjoitin Deelle antamassani palautteessa tiivistelmän chick litistä, voin lähettää sen sinullekin, jos haluat :) Deletoin sieltä tietysti kaiken, mikä viittaa mitenkään Deen tekstiin, mutta "teoriaosuuden" voisit saada.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo! Tämä kiinnostaisi kyllä! Kiitos jos sen viitsisit laittaa. :D :D

      Välillä tuntuu siltä, että on tämän kanssa pallo hukassa, vaikka ajatus alkaakin muotoutua koko ajan vain enemmän. :P

      Poista
  4. Itse en kirjoita ensimmäisessä persoonassa chick littiä(kään) kuin satunnaisesti. Se on kieltämättä noin niin kuin tavallisin kertoja, mutta mikäänhän ei ole pakkoa kirjoittamisessa.

    (Spämmään tätä joka paikkaan, en edes muista joko olisin linkittänyt tännekin, mutta *tuossa* on muutamia ajatuksia genrestä.)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Häpeäkseni joudun aina myöntämään etten lue kauheasti muutenkaan. Kallistun enemmän leffojen puoleen, eli chick flick on tutumpi. ;)

      Hyvä linkki! Kiitos tästä, se selvensi :D

      Poista