lauantai 12. tammikuuta 2013

novelleja ja saamattomuutta


Asunnosta tehtiin tarjous.
Tarjous hyväksyttiin.
Muutto on maaliskuun lopussa.
Kävi siis kuten ounastelinkin!

Olo on ollut totaalisen saamaton viime viikon. Paluu töihin lomalta on hirveää. Aivot eivät ole kertakaikkiaan pelittäneet kirjoittamisen kanssa!

Olen yrittänyt saada keskeneräisen ficcini uusinta chapteria kuntoon (koska perkele, kesken en tätä jätä!), mutta olen vain aloittanut sen aina alusta, etsinyt uuden näkökulman ja hakannut päätä seinään. Sähköpostissakin odottaa rutkasti koeluettavaa, mutta kun töiden jälkeen ei ole pysynyt edes silmät auki! Olen ollut niin pahasti pihalla, että ainoa ajanviete on ollut romanttisten komedioiden ja Kevin Smith leffojen pyörittäminen Netflixistä (Chasing Amy <3).

Ja miksi haluan yhtäkkiä kirjoittaa novellin? En minä mitään novelleja ole ennenkään tehtaillut. En edes pahemmin lue niitä. Jostain syystä haluan vaan yhtäkkiä kirjoittaa novellin. Ei sillä, että minulla olisi varsinaista syytä tai tarinaideaa, ehei, haluni kohdistuu puhtaasti novelliin tarinan rakenteena. Ei minulla ole hajuakaan mitä kirjoittaisin.

Syytän Deetä. Olen kuullut viime aikoina niin paljon Ursulan novellikilpailusta, että sana 'novelli' ui selvästi jossain päin aivokuortani.

Ehkä joku novelli siis tupsahtaa esiin tulevaisuudessa. Kun kässäri on editoitu ja valmis. Kun ficit on pois pöydältä, enkä ole änkenyt niiden perään uusia. Kun tämä jumitus loppuu.

Ja nyt painun lukemaan Chuck Wendigin ajatuksia kirjoittamisesta, koska mies saa ajatukseni aina edes johonkin suuntaan: 25 Ways to Unstick a Stuck Story

Sitten kirjoitan sen pirun chapterin!

5 kommenttia:

  1. Minäkin innostuin Deen takia kirjoittamaan novellia. Ei ole valmistumista vielä näkynyt!

    Ursulaan saa tarjota novelleja, ja kai niiden joukosta valitaan lehteen kelpaavia, mutta ei kai se varsinaisesti kilpailu ole, tai ainakaan sellaisena mainostettu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ps. onnea tarjouksesta!

      Poista
    2. Tämä novelli-innostus näyttäisi siis olevan tarttuvaa!

      En oikein innostu kilpailuista tai sen sellaisesta, mutta ehkä julkaisukanavana jokin Ursulan tapainen voisi kiinnostaa. Täytynee tutustua tarkemmin!

      Ja kiitoksia! :D

      Poista
  2. Hei! Deetä ei syytetä, Deetä kiitetään. ;)

    Onnea muuttoon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kiitoksia sitten! ;) ...ei toimi, taidan silti syyttää sinua.

      Argh, jo pelkkä ajatus ahdistaa. Sitä sanotaan, että muutto on yksi elämän stressaavimpia vaiheita. Olen niiin samaa mieltä. :P

      Poista