tiistai 16. lokakuuta 2012

NaNoWriMo 2012



mountains ~ via weheartit.com
 

Minulla ja NaNo:lla on pitkä historia. Osallistuin kilpailuun ensimmäisen kerran 2006 ja olen olen sittemin ollut joka vuosi mukana, paitsi 2010 jolloin keskityin opinnäytetyöni työstämiseen. Nuorempana jaksoin aloittaa ja kirjoittaa noin 20 000 sanaa ennen uupumusta ja luovuttamista.   Löysinkin sisäisen muusani ja kirjoittamisen innon oikeastaan vasta 2011, jolloin voitin ensimmäistä kertaa. Tästä syntynyt romaanin raakile oli kaikinpuolin keskinkertainen ja hirveä tekele, mutta opin paljon kirjoittamisesta. Väärä genrevalinta ja minä-kertoja olivat myös syitä siihen, miksei yrityksestä tullut loppupeleissä oikein mitään. Pääsin kuitenkin tavoitteeseeni ja se on tärkeintä!  



typewriter ~ via weheartit.com

  Odotan siis innolla ensi kuun NaNoWriMoa. Tarina on valmiina, hahmot ovat monimuotoisia ja kiinnostavia, enkä malttaisi odottaa että pääsen kirjoittamaan tästä maailmasta. Osaan kyllä kuvitella tilanteen kahden ensimmäisen viikon jälkeen, kun olen kirjoittanut 14 päivää putkeen ja en enää jaksaisi... mutta se on osa hupia.   Olen jo päättänyt linnoittautua yläkerran tietokonehuoneeseen ja tallennellut instrumentaalimusiikista soittolistoja koitosta varten. Tärkein askel valmistautumisessa lienee kuitenkin kirjoittamani yleiskuvaus juonesta ja tarinan tärkeimmistä hahmoista. On ollut suuri työ tehdä aiemmin kaksiuloitteisista hahmoista elävämpiä henkilöitä, joilla on oma uniikki taustansa, motivaationsa ja roolinsa tarinassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti